Co se teď děje
Rozhodla jsem se vám nastínit co teď řeším, jak to probíhá a taky co tomu předcházelo.
Já pomalu týden řeším věci ohledně změny trvalého pobytu, protože jak někteří víte, kdo sledujete můj blog na facebooku, který aktualizuji, tak mi neschválili magistrátní byt i přesto, že prý splňuji všechny podmínky, tak mi ho prostě neschválili. Důvod je sice absurdní, ale pro ně asi dostačující. Prý na spolubytě bydlím dost krátce na to, abych dostala byt. To vím jenom díky mému konzultantovi, protože prý volali do asistence, což nevím, jestli můžou, ale oni asi můžou, protože úřady můžou všechno 😊. No já nevím teda jestli pomalu 3 roky je krátká doba .. A já osobně vím, že bývalí spolubydlící dostali byt přibližně po dvou letech.
Tak jsem hned začala jednat po svým, s asistentem jsme volali na městskou část Prahy, aby nám řekli, jaké mám možnosti v budoucnosti dostat byt. Nakonec jsem podala žádost o městský byt, jenomže městská část, kde bydlím má k dispozici osm bytů, ale v dnešní době jsou všechny obsazené, tak musím počkat, jestli se někdo neodstěhuje a tak dál. Takže uvidíme, co bude dřív, jestli městský byt anebo za dva roky můžu žádat zase o byt na magistrátu.
Současně mi na městské části Prahy řekli, že je lepší, když si udělám trvalé bydliště, kde bydlím teď. Ale než jsem postoupila kolečko, které řeším, tak jsem nejdříve musela zjistit, jestli mámě neseberou v Děčíně stropní zvedák. K mámě moc nejezdím, protože nechci, v Praze jsem daleko samostatnější, je tady víc možností (prostě ji miluji 😊) a když jedu domů, tak všechno dělá máma, protože tam není pořádná asistenční služba, nebo je, ale tím že jsem ji nevyužívala pravidelně, jenom na prázdniny, tak nechtěli ke mně chodit, tak jsme ji pak už zrušili. Ale občas tam jedu, a protože jsem těžká, tak máma se bez zvedáku se mnou neobejde. Nakonec jsem zjistila, že zvedák nevezmou, tak jsem začala řešit, co musím všechno udělat proto, když si chci změnit trvalý pobyt.
Změnu občanského průkazu - udělala jsem si nový průkaz, který mi přijde do 30 dnů.
Pak jsem řešila, co s autem, protože já jsem majitel auta, protože mám zdravotní handicap, ale na registr vozidel se nedalo dovolat a já jsem si myslela, že změna má být nahlášená do deseti dnů od doby kdy jsem si požádala o občanku, tak mi to bylo řečeno, měli to i napsané na internetu. Nakonec jsem zjistila, že to má být do pěti dnů. Tak jsem tam jela to udělat, paní byla ochotná, akorát jsem to musela podepisovat venku, protože byli bariéroví. A tam vznikla otázka, co bude s parkovištěm, jestli to mámě seberou, nebo ne, a to mi řekli že neví, že adresu musím nechat přepsat, protože to je podle zákona, že se nemůžu koukat na to, jestli to mámě seberou nebo neseberou, protože pak by mohl být velký problém, ale to jsem taky zjistila, že se to dá vyčíst ze smlouvy. Mělo by tam být napsané, jestli se to váže na trvalý pobyt. Tak jsem zvědavá, jestli se máma na tu smlouvu již podívala nebo ne. Ale jak ji znám, tak se nepodívala.
A pak jsem volala na úřad v Děčíně, jestli je potřeba měnit i průkaz ZTP, protože tam je napsáno jenom kde to vydali. Řekli mi, že průkaz ZTP není potřeba měnit, první je potřeba poslat vypsaný papír o změně bydliště do Děčína. Až mi pošlou výplatu, důchod a péči, tak mě odhlásí a posílají mé papíry do Prahy a pak mě v Praze vyzvou, ať se přijedu přihlásit na Úřad práce, kde se vyřizují důchody.
Vyplněné formuláře na VZP a na sociální zabezpečení ohledně péče jsem poslala poštou.
Tady vidíte, že i handicapovaný chodí na úřady, takže nezáleží na tom, jestli místo nohou máte kolečka, nebo máte řečovou vadu a když vám někdo nerozumí, tak asistent to překládá. V tomto případě je lepší, když s vámi jde někdo, kdo vám rozumí.